본문 바로가기
Photography

창작글: 동화 속 사랑이야기

by Deborah 2021. 1. 2.

노래 제목: Desert Rose

가수: White Heart 

 

 

 

 

창작글: 동화 속 사랑이야기

Creative Writing: Love Story in a Fairy Tale

 

 

 

너는 동화 속 기사가 환생하여

내게로 온 나만의 기사가 되었다

상처 난 가슴에 사랑이라는 반창고로

열심히 고이 간직하던 마음을 열어 헤치고

내 마음을 수술하고 상처를 치유해주던

너는 나의 동화 속 기사였다

You're reincarnated as a fairy tale knight.

It became my own story that came to me.

A broken heart with a band aid called love.

Open up the heart that you've been keeping.

You operated on my heart and healed my wounds.

You were a knight in my fairy tale.

 

성숙된 사랑이라는 그림을 그리면서

너는 언제나 나의 백마 탄 왕자의 모습으로

내 세상의 그림을 완성시켰다.

Drawing a picture of deeper love,

You always look like my prince on a white horse.

You completed the picture of my world.

 

아름다움은 한순간이고 사랑은 영원하다는 것을

알게 해 주었던 너는 사막의 오아시스처럼

내 갈증 나는 가슴에 목마름을 해소시켜 주었다.

That beauty is a moment and love is forever

You let me know, like an oasis in the desert,

You quenched my thirst.

 

사랑이라는 이름으로 

동화 속에 나올 법한

그 멋진 모습은 아니어도

사랑은 색다른 나만의 기사를 만들어 낸다.

그건 너와 내가 함께 해온 날의 동화책

속의 주인공과 같았다.

 

In the name of love 

likely to be in a fairy tale

Even if it's not that cool,

Love creates a different story of my own.

It's a storybook of the day you and I have been together.

You and I are the main characters inside.

 

 

 

참고로 위의 음악은 우리 시어머님이 생전에 좋아하시던 노래다. 문득 시어머님 생각에 ㅠㅠ 

 

내가 기억하는 외국 시어머니

내 아들이 한국여자와 결혼 했어요. 시리즈를 보신 분이라면 주인공인 시어머님이 한국 며느리 사랑이 대단하다는것을 느꼈을 것이다. 몇 주 전에 그분이 며느리와 함께 우리집을 다녀 가셨다.

deborah.tistory.com

반응형