본문 바로가기
Kids/Narin

나의 드라마 여왕님(My drama queen)

by Deborah 2018. 11. 2.


Hephzibah and Apollo

나린이와 아폴로님(새로 입양한 애완견)



I have a daughter that I call a "drama queen". When I adopted my youngest daughter,age 22moths old, from Ethiopia, It was impossible to raise her the same way I grew up. She is 12years old now. Everyday I look at her, she has a very strong personality and has developed a more womanly figure. If she wants to do something, she has a certain way to do it. Otherwise she creates a lot of emotions. We don't have to watch drama. We have it in our house every day. Just take it a little by little. One thing I discovered over the years, she doesn't like any negative word directed to her. She doesn't take criticism well. Most of all, she is a wonderful child that God gave to me. Everyday, I thank God for that.


나에게는 드라마 여왕으로 불리는 딸이 있다. 나의 막내딸은 22개월때 에디오피아에서 입양을 했다. 난 이 아이를 내가 자라왔던 방식대로 키울 수가 없음을 알았다. 그녀는 12살이 되었다. 매일 이 아이를 볼때 성격이 강하고 여성으로 몸매가 성장되고 있음을 알게 되었다. 뭔가를 원할때는 꼭 그녀의 방식대로 해줘야 했다. 안그러면 많은 감정들을 분출하기에 충분했다. 우리는 집에서 드라마를 볼 필요가 없었다. 우리집에서는 매일 드라마가 펼쳐진다. 그냥 조금씩 그리고 조금씩 말이다. 요몇년간 발견한것이라면 그녀의 생각과 반대되는 의견으로 이끌어 주면 싫어 한다는걸 알았다. 비판을 받아 드리는 것을 힘들어했다. 무엇보다도 하나님이 내게 주신 아름다운 아이였다. 나는 매일 하나님께 감사를 한다.



Cello teacher and my daughter

첼로 선생님과 우리딸


She is involved in lots of activities. Monday, she has to go to ballet class. Tuesday, she has cello lessons. Wednesday, she has to go to youth ministry. Thursday, she has jazz dance lessons.


그녀는 활동도 많이 하고 있다. 월요일은 발레를 한다. 화요일은 첼로레슨을 받는다. 수요일은 교회 청년부에 간다. 목요일은 재즈댄스를 배운다.



I have to make hair appointments every two weeks to maintain her hair. I wish I could do her hair, but I don't know how. When we adopted her, my first question was, "How are we going to take care of her hair?" Yeah. That's right. I couldn't do it, so I hired someone else to do it for me. She looks great her in new hair style.


Well, raising a middle school child is a challenge and drama every day

So how do you want to deal with it?  That is up to you.


난 매 2주마다 딸의 머리를 예약해줘야 했다. 내가 그녀의 머리를 할수만 있다면 좋으련만 그러나 할 줄을 모른다. 우리가 입양했을때, 첫번째 질문이 이랬다. " 어떻게 머리를 관리를 해주지?" 그렇다. 난 할 줄을 몰랐다.  그래서 다른사람을  고용해서 머리를 해준다. 그녀의 새로운 헤어스타일은 멋졌다.


글세,중학생 아이를 키우는건 매일있는 드라마와 싸워야했다

그렇다면 여러분은 어떻게 해결을 하고 있을까? 그건 여러분에게 달려 있는것 같다.


To my beautiful daughter


The first moment I saw you 

That's my daughter. I want her with my whole heart.

That was the thought on my mind.

I am your mother but I may not always give you what you want.

I promise you that I will give you love and care like you need.

I love you sweet girl. You are my favorite youngest daughter in the whole world.

Of course, you may ask me, who is the most favorite daughter to you?

I say, all of my daughters are my favorite.


You know, I love you always, my little drama queen.



나의 아름다운 딸에게


널 처음 본 순간 

넌 나의 딸이되었지. 널 마음으로 원했었어.

이런 생각들이 내 머리를 스쳐지나 갔었지

난 너의 엄마이지만, 네가 원하는걸 다 줄 수는 없단다.

이것만은 약속하마. 너에게 필요한 사랑과 보살핌을 줄꺼란다.

나의 사랑스런 아이, 사랑해. 넌 나의 세계에서 가장 사랑하는 작은 딸이란다.

물론 나에게 묻겠지. 엄마가 최고로 사랑하는 딸은 누구에요?

난 말할꺼야. 나의 모든 딸들을 사랑한다고 말이지


너도 알잖아, 나의 작은 드라마 여왕인 너를 향상 사랑하고 있다는 걸.





My little drama queen, when she was young, her hair was like this. 

We called it the bomb hair style.(3years old)


나의 어린 드라마 여왕, 그녀가 어렸을때 이런 헤어스타일이였다.

우리는 폭탄머리라고 부른다.(3세때 모습)





Jhené Aiko & Namiko Love Perform "Sing To Me"







반응형